Obědový box: Jaké máte možnosti?

Izabela Nováková, 11. 6. 2020

Salát, kuskus, sendvič… Že točíte v práci stejná jídla pořád dokola? Dopřejte si barevné obědy do krabičky s pořádnou dávkou energie a explozí chutí. Inspirujte se našimi variacemi ze všech koutů světa, které vás jen tak nepřestanou bavit.

Saláty se špetkou Orientu

Že už jste se přejedli salátů? Dodejte jim šmrnc vůní orientálního koření, cizrnou a kuskusem. Jsou vydatné a báječně vás zasytí po zbytek dne. Kuskus si navíc můžete připravit na několik dní dopředu a jeho příprava nemůže být jednodušší. Zalijte ho vroucí vodou v poměru 1 díl kuskusu na 2 díly vody, zakápněte olivovým olejem a skladujte v lednici. Večer pak jen stačí přidat cizrnu, rajčata a okurku, báječně ale chutná také s pečenou dýní, batáty nebo paprikou. Zálivku připravíte jednoduše smícháním 4 lžic olivového oleje se 2 lžícemi citronové šťávy, špetkou cayenského pepře a hrstí koriandru.

Sezamové nudle po asijsku

V tomto obědovém boxu se všechno točí okolo sezamových nudlí. Uvařené jsou za dvě minuty a dokonale ladí s jakoukoli ingrediencí. Fantazii se tak v tomto receptu meze nekladou a to, čím si nudle obohatíte, je jen a jen na vás. Můžete přidat restované tofu, cuketu, kuřecí prsa nebo edamame. Omáčku si připravíte jednoduše protřepáním ingrediencí v uzavíratelné sklenici. Smíchejte ¼ hrnku tahini se stejným množstvím horké vody, 3 lžícemi sojové omáčky, 1 lžící sezamového oleje, 1 lžící rýžového octa a stroužkem prolisovaného česneku. Zeleninu zprudka orestujte ve woku na kapce sezamového oleje, přidejte uvařené nudle a zalijte omáčkou. Obědvejte je zdobené sezamem, jarní cibulkou a hrstí koriandru.

Havajské poke bowl na tisíc způsobů

Havajské poke je ideálním jídlem do práce pro horké dny. Misku plnou čerstvých ingrediencí a sushi rýže můžete připravit na desítky způsobů. Základem je vždy sushi rýže a spousta čerstvé zeleniny. Chybět nesmí na nudličky nakrájená okurka, mrkev, ředkvičky, jarní cibulka, klíčky nebo edamame. Jeden den si ji dejte s marinovaným lososem nebo čerstvým tuňákem, podruhé vám oběd zase ozvláštní wakame salát nebo kimchi. Vše si jednoduše vyskládejte večer do boxu, posypte sezamovými semínky a do menší krabičky si pak připravte zálivku ze sezamového oleje a sójové omáčky.

Taco saláty s chutí Mexika

Příprava taco salátu by nemohla být jednodušší. Jediné, co musíte udělat, je vzít všechny ingredience a rozdělit je do přihrádek v dóze. Nachos dejte úplně zvlášť, aby nezvlhly. Salsu a zakysanou smetanu schovejte do menších krabiček a zbytek surovin smíchejte dohromady. Základem je hlávkový salát, černé fazole, kukuřice, cherry rajčátka a strouhaný čedar. Takový salát můžete připravit v různých variacích. Báječně chutná s trhaným hovězím nebo kuřecím masem, avokádem i grilovanými paprikami.

Tip: Nachos můžete rozlámat přímo na salát nebo přikusovat zvlášť máčené v salse a zakysané smetaně.

Vyměňte sendviče za onigiri

Už jste se přejedli sendvičů? Vyzkoušejte japonské onigiri. Jejich příprava vám s troškou cviku zabere pár minut a výsledek? Zdravý a hlavně chutný oběd. Základem je mořská řasa nori a sushi rýže, náplň si pak zvolíte podle svého gusta. Báječně chutná se syrovou rybou, avokádem, kimchi, tempehem nebo nakládanou mrkví. Stačí jen vybrat, na co máte chuť, obalit rýží a zabalit do nori řasy.

Postup je docela jednoduchý. Rýži uvařte v rýžovaru, osolte a dejte stranou. Řasu si nastříhejte na třetiny a navlhčete si ruce, aby se vám rýže nelepila na prsty. Naberte si hrst ještě teplé rýže, udělejte do ní důlek a vložte sem vaše oblíbené ingredience. Poté vše přikryjte další vrstvou rýže a vytvarujte do tvaru trojúhelníku. Rýže by se neměla rozpadat, ale držet pevně u sebe. Onigiri pak stačí zabalit do řasy a máte hotovo.

Máte za sebou náročný den a nechcete být v kuchyni ani minutu? Hoďte vaření za hlavu a nechte si do práce dovézt oběd od Dáme jídlo. 

Dáme jídlo

Rozvoz jídla z více než 3000 restaurací

Zobrazit nabídku

Podobné

Všechny

Jak by měla vypadat odpolední svačina?

Tělo v průběhu celého dne potřebuje doplňovat energii, odpolední svačina by proto v jídelníčku měla mít své místo. Zdravými a chutnými malými jídly dáte sbohem nezdravému uzobávání, vaše tělo bude lépe pracovat a hlavně se budete cítit lépe. 

Nejoblíbenější témata